2016. jan 09.

Zsidó vér, keresztény szív

írta: joeray
Zsidó vér, keresztény szív

A hadseregből is posztol a legnépszerűbb izraeli keresztény vlogger

naftali.jpgVideoblogger, katona, keresztény, izraeli. Több mint negyvenezren követik a Facebookon és a Twitteren. Népszerű YouTube-videóiban Izraelről, hitről és a katonaságról mesél. Keresztény neveltetést kapott, majd tizenöt évesen odaadta az életét Istennek. Még tíz hónapja van hátra a kötelező katonai szolgálatból, örül, hogy megteheti azt, amit a haza megkövetel tőle. Nem mindennapi dolgokat élt át, mégis boldog, izgatott és laza. Hananya Naftali először látogatott Magyarországra, a Heteknek beszélt nem mindennapi élményeiről.

Kereszténynek vagy zsidónak tartod magad?

– Zsidó vérem van és keresztény szívem. Zsidónak lenni nem jelenti azt, hogy nem lehetek keresztény. A zsidóság inkább egy identitás, mint egy vallás.

Mit jelent az, hogy a szíved keresztény?

– Kereszténynek lenni azt jelenti, hogy az éle­temben követem Jézus lábnyomát, és egyre jobban próbálok hasonlítani Krisztusra. Igyekszem folyamatosan növekedni a hitben, imádkozom, olvasom Isten Igéjét. Az, hogy Izraelben élek, ezen nem változtat semmit. Teljesen természetes számomra az, hogy ott lakom, ahol Jézus járt. Néha meg is lepődöm, és felfigyelek rá, amikor külföldről érkezett zarándokok a földet csókolgatják áhítatosan, álmélkodva beszélgetnek egymás között, hogy képzeljétek, itt vagyunk a Galileai-tengernél. Én öt percre lakom onnan. Ilyenkor azért azt is érzem, mennyire különleges, hogy Isten ide helyezett, és zsidónak születhettem. Fantasztikus ajándék ez, és mindig hálát is adok ezért a kiváltságért.

Hogyan tudod megélni a hitedet Izraelben?

– A legtöbb helyen, ahol a mindennapjaim telnek, én vagyok az egyetlen keresztény. Tehát mindig helyesen kell viselkednem, hogy világosság tudjak lenni a zsidó embereknek. Mindig azért imádkozom, hogy Isten használjon, rajtam keresztül mutassa meg az Ő világosságát. Az osztagomban én vagyok az egyetlen keresztény. Ez nem egy könnyű helyzet, de Isten lát, és Ő ad bölcsességet. A hadseregben nem nagyon beszélek Jézusról, inkább a cselekedeteimmel mutatom meg a hitemet. Általában úgyis észrevesznek, és megkérdezik, miért vagyok ennyire fura.

Mit gondolsz, milyen szerepe van Izraelnek a világban és a történelem alakulásában?

– Sok bibliai prófécia szól arról, hogy Isten megmenti és megváltja Izrael maradékát. Hiszem, hogy ez be fog teljesedni. Nagyon érdekes az, vajon miért Izraelt választotta Isten az Ő népének. Néha úgy érzem, egyáltalán nem vagyunk különlegesek vagy másmilyenek, mint mondjuk a magyarok. Nem tudom, miért bennünket választott. Isten logikáját sokszor nehéz megérteni: miért választott téged vagy engem és nem őt, miért választotta a zsidókat és nem a magyarokat. Mégis: Isten valami különlegeset talált ki számunkra, valami nagyon izgalmasat. Izgatottan várom, Isten milyen szerepet szán nekünk, zsidó keresztényeknek ebben a tervben.

Izrael nagyon kicsi ország. Mégis folyamatosan híreket generál, politikai folyamatokat változtat meg, és szóbeszédeket indít el. Miért?

– Pontosan azért, mert Isten kiválasztotta Izraelt! A Biblia azt is mondja, hogy a nemzetek felkelnek Izrael ellen. Isten ellensége igyekszik hazugságokat terjeszteni és nyomást helyezni Izraelre. Elképedve hallom, amikor ilyen hazugságok terjednek a médiában, hogy az Iszlám Államot Izrael hozta létre, vagy hogy a zsidók műve a párizsi terrortámadás. Az is egy elterjedt előítélet, hogy mi uraljuk a világot. Ezeket a buta és kicsinyes indokokat azért találják ki, hogy vádolhassák Izraelt. Ezért is értékeljük nagyon, amikor egy keresztény közösség így szereti Izraelt, a sok gyűlölködés közepette, ahogy a Hit Gyülekezete.

Izraelt szerető és gyűlölő emberekről beszéltél. Az emberek többsége azért nem sorolható be ezekbe a kategóriákba.

– Egyáltalán nem! Pontosan azokat az embereket próbálom elérni, akiknek még nincs Izraelről kiforrott véleményük. Persze sok támogatást kapok az Izrael-barát emberektől, keresztényektől is. Nem tudom hibáztatni azokat, akik utálják Izraelt. A média folyamatosan az Izrael-ellenes hazugságokat szajkózza nekik, nehezen tudják kivonni magukat a hazugságok alól.

Pár hónapja egy srác írt nekem Dubajból, és azt kérdezte, hogyan lehetünk mi ilyen kegyetlen gyermekgyilkosok.

Általában nem reagálok az ilyen kommentekre, de kivételesen elkezdtem vele beszélgetni. Meséltem neki a hadseregről, a harcokról és a terrortámadásokról. Azt is elmondtam, hogy mi nagyon emberi módon viselkedünk a legnehezebb pillanatokban is. Mivel háborúban állunk, az is előfordulhat, hogy ártatlanok halnak meg, ennek természetesen nem örülünk. Megteszünk mindent, hogy védjük az ártatlan emberéleteket, akármilyen nemzetiségről is van szó. Pár órával később a fiú elnézést kért, és megköszönte, hogy végre hallhatta az igazságot Izraelről.

Izraelben kötelező katonaság van. Három év a fiúknak és kettő a lányoknak. Mit jelent számodra az, hogy izraeli katona vagy?

– A katonaság nálunk a hétköznapi élet része. Amikor befejeztem a középiskolát, nem azon kezdtem gondolkozni, hogy hova menjek egyetemre. Tudtam, hogy most rajtam a sor, meg kell védenem a hazámat. Nehéz katonának lenni, fárasztó órákat állni a tűző napon vagy éppen az esőben. Sok álmatlan éjszakám van és rengeteg edzés. De az a tudat, hogy a családom biztonságban van, mert én vigyázok rájuk, fantasztikus! Emellett tudom azt, hogy én nemcsak Izraelért, hanem Istenért is harcolok, ami pedig még fontosabb: Isten harcol értünk.

cynaa5yweaihuig_jpg-large.jpg

Sokan nem ismerik az Izraeli Védelmi Erőket (IDF). Például ha valaki katona lesz, az első dolog, amit kap, egy kis etikai kódex, amely tartalmazza, hogyan kell viselkedned katonaként. Azt mondja ki, hogy az emberi élet értéke a legfontosabb. Én egy tankban szolgáltam a gázai harcok alatt, most pedig szanitéc vagyok. Számomra elő van írva az, hogy ugyanúgy el kell látnom egy terroristát, mint az áldozatot, sőt, ha a terrorista súlyosabban sérült meg, mint az áldozata, akkor először vele kell foglalkoznom. Ez teljesen egyedülálló az egész világra nézve.

Nem életbiztosítás az izraeli katonalét. Több barátodat is elvesztetted a gázai harcokban, és magad is csodával határos módon menekültél meg.

– Persze, hogy nem életbiztosítás. Három barátot vesztettem el a gázai harcok során. A legközelebbi ismerősömet a Gáza bejáratánál lévő ellenőrzőpontnál találta el egy palesztin rakéta. Pontosan a nyakába csapódott, így nem tudták megmenteni. Amikor meghallottam a hírt, nem bírtam magammal. Sokáig sírtam, és időbe telt, míg fel tudtam dolgozni, ami történt. Egy másik barátomat terroristaalagúton keresztül próbálták meg elrabolni palesztin terroristák, ő ellenállt, lelőtték. Megint másik jó ismerősömet egy mesterlövész gyilkolta meg, amikor kihajolt a tankból, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e a környéken.

Az én csodálatos és szerencsés megmenekülésem is egy ilyen helyzetben történt. Éjszaka járőröztünk a tankunkkal, egy nagyobb sík területet kellett felügyelnünk. A parancsnok engem kért meg, hogy hajoljak ki, és ellenőrizzem, nincs-e veszély a közelben. Kihajoltam, és rámarkoltam a gépfegyverre. Pár másodperccel később két, egymást gyors ütemben követő lövedék száguldott el közvetlenül a fülem mellett. A parancsnok azonnal berántott a tankba. Hála Istennek, megúsztam.

Mikor és miért kezdtél el videókat készíteni?

– Két éve kezdtem el videókat készíteni, de igazából a gázai harcok után vált érdekessé, amit csinálok. Láttam a híreket a harcokról, összehasonlítottam azzal, amit én tapasztaltam, és a kettő teljesen különbözött. Úgy éreztem, mintha a média valami teljesen másról írna, mint amit én átéltem. Ekkor készítettem az első videót, amiben elmondtam az igazságot. Három nap alatt a videóm bekerült a nemzetközi hírekbe, és több tízezren nézték meg.

Az ókorban az emberek a piacra vagy a főtérre mentek, és aki a leghangosabban tudott megszólalni, azt követték. Ma ez a tér a közösségi média. Rengeteg lehetőség van jól használni ezt a területet, és terjeszteni az evangéliumot, hogy az még több emberhez tudjon eljutni. Az én küldetésem és célom az, hogy az embereket közelebb vigyem Istenhez. Bemutassam, hogy Ő olyan Isten, aki törődik az emberekkel, szeret bennünket, megmentett bennünket. Krisztus követőjének lenni nem egyhangú és örömtelen, hanem csodálatos, izgalmas. Az igazi keresztények a legboldogabb emberek a földön.

(Forrás: Hetek)

Korábban írtunk Matthew VanDyke amerikai filmrendező és “startupper” forradalmárról, aki Moszul közelében kiképzőtábort üzemeltet keresztények számára, és az asszír keresztény harcosokról, akik szintén felvették a harcot az ISIS halálkommandóival. 

Szólj hozzá

vlog keresztény cion Izrael IDF ISIS zsidó-keresztény Hananya Naftalli