2016. máj 01.

“Ádám keresi Évát”: Távolítsák el az utcai plakátokat!

írta: vigyazo
“Ádám keresi Évát”: Távolítsák el az utcai plakátokat!

Petíció indult a kiskorúakat veszélyeztető és emberi méltóságot sértő reklámkampány ellen!

585.jpgAnyák napi tiltakozókampány indult az “Ádám keresi Évát” plakátjai ellen: egy fiatal édesanya nyílt levélben fordult a nemzeti médiahatósághoz a Viasat meztelen reality sorozatát népszerűsítő köztéri reklámkampány leállítását kérve. Mint írja, a meztelen férfiakat és nőket ábrázoló plakátok kiskorúakat veszélyeztetnek, emellett torz testképet hangsúlyozó és túlszexualizált üzenetükkel veszélyeztetik a fiatalok egészséges önképének kialakítását. (Mindezt a Magyar Reklámetikai Kódex is tiltja.) A kezdeményező kéri, hogy aki egyetért a felhívással, támogassa azt aláírásával a peticiok.com oldalon. A plakátbotrány friss fejleményeiről itt olvashat.

Tisztelt Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság!

Ezúton szeretném kifejezni mélységes felháborodásomat a Viasat3 televíziós csatorna legfrissebb óriásplakátja, amellyel az "Ádám keresi Évát" című műsorukat reklámozzák, továbbá a mindössze 12-es besorolást kapott, azonos című műsor kapcsán.

A plakátokon anyaszült meztelen férfiak és nők láthatóak, erotikus pózokban, csupán nemi szerveiket takarja egy keskeny fekete sáv, de azon is reklámszöveg látható.

Két minőségemben is jelzek Önöknek.

Egyrészről két kiskorú gyermek édesanyjaként meg vagyok döbbenve, hogy míg a magyar kormány és az Önök hasznos intézkedései nyomán is rendkívül szigorú szabályozásokkal védik a kiskorúakat a káros tartalmaktól (pl. cigaretta, alkohol vagy pornográf újságok látványától), ilyen plakátokat fényes nappal az utcán sétálva, buszmegállókban, játszóterekkel szemben is láthatnak, a műsor reklámját pedig a kora esti órákban is leadja a csatorna.

Másrészről ifjúsági mentorként tisztában vagyok azzal, hogy a fiatalabb generáció tömegesen küzd önértékelési és párkapcsolati zavarokkal, ami nagyban köszönhető a média túlszexualizált, elérhetetlen férfi- és nőideáljának. A pornográfia fiatalkorúakra gyakorolt hosszú távú negatív hatásairól (biológiai, szexuális, pszichés, szociális szinten) már nem is beszélve.

Tiltakozom kislányom nevében, aki a plakátokat látva azt hiheti, ő is csak akkor vonzó, ha női méltóságát levetve, szexuális eszközzé aljasul, vagy csak akkor szerethető, ha tökéletes a teste!

Tiltakozom kisfiam nevében, aki előtt a nőt szexuális eszközzé akarják lealacsonyítani!

Tiltakozom annak a sok ezer fiatalnak a nevében, akikben alkalmatlanság- és kisebbrendűségi érzést keltenek a plakátok és a műsor, és egészségtelen testképet állítva eléjük belehajszolja őket evési, önértékelési, valamint szexuális zavarokba!

Tiltakozom azon édesapák és édesanyák nevében, akik igyekeznek gyermekeiket megóvni az agyonszexualizált testképtől, és a valódi értékek mentén nevelni és őrizni őket, hogy felnőve egészséges, kiegyensúlyozott felnőttek, boldog párkapcsolatban és családban élő férfiak és nők, a társadalom és a magyar nemzet hasznos és építő tagjai legyenek!

Kérem, hogy elveikkel összhangban távolíttassák el a plakátokat és lépjenek fel a fiatalokat károsító műsorral szemben!

Köszönettel:
SH

Update:

Magyar Reklámetikai Kódex a gyermekkorúak és fiatalkorúak védelméről részletesen rendelkezik, a teljes dokumentum itt olvasható. Részletek ebből:

A kifejezetten felnőtteknek szánt termékek reklámját tilos gyermek- vagy fiatalkorúnak szóló médiakörnyezetben elhelyezni. (13. cikkely, 15. pont)

A gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklám – üzenetének tartalmára és annak megjelenítésére is tekintettel – nem mutathat rossz magatartási mintát, negatív erkölcsi értéket elfogadottnak. (13. cikkely, 12. pont) 

Ha egyetért a petíció céljaival, kérjük, írjon levelet az Önszabályozó Reklám Testületnek, itt, ezen a linken. A plakátok konkrét helyét, a panasz indokát és képet is csatolhatják a fogyasztói panaszhoz, hogy így a testület gyorsabban eljárhasson az ügyben!

Szólj hozzá

viasat petíció reality show érték/ítélet