2016. máj 06.

Fifa.com: Az újjászületett Gera újabb feltámadásra készül

írta: joeray
Fifa.com: Az újjászületett Gera újabb feltámadásra készül

“Az örökzöld veterán”: Portrét készített a világszervezet honlapja a 87-szeres válogatottról

2789619_full-lnd.jpg"A legmagasabb szinten is futballozva, 37 évesen a visszavonulás már egyre inkább kísért. Míg a legtöbb focista ennyi idősen már a ’végtől’ retteg, Gera Zoltán bátran néz előre. Talán azért, mert már életének korai éveiben szemtől szembe nézett a halállal…" – írja a Fifa.com a válogatott középpályásról készült portrécikkben.

Annak ellenére, hogy ő minden idők egyik legnagyobb magyar focistája, játszott az Európa Liga döntőjében és a Premier League-ben is, fiatalkorában mégsem a futball nagyjai inspirálták.

Maffiavezér akart lenni, vagy legalább menő gengszter, akitől félnek és tisztelik

– írja a világszervezet hírportálja.

A Fifa.com-on megjelent riportban Gera őszintén beszél nehéz és sötét fiatal éveiről. „Gyakorlatilag az utcán éltem. Egyszer majdnem öngyilkosságot is elkövettem.” Olyan rossz állapotba került a drogok, a cigaretta és az alkohol függőségében, hogy egy doktor kijelentette, soha nem lehet belőle futballista.

„16 évesen megváltoztam. Vagyis, inkább, Isten megváltoztatott – meséli megtérése történetét a Fifa.com szerkesztőjének.

Ettől a pillanattól kezdődött az igazi életem. Újra futballozhattam.

A Ferencváros futballistája ma boldog, elégedett és reményteljes. „Nem gondolok örömmel a nehéz éveimre, de talán ha nem ilyen a gyerekkorom, sosem változott volna meg az életem Isten megismerése után.”

Gera Fradiba való visszatérését sem levezetésnek szánja, fejti ki a riportban. „Fantasztikus volt visszatérni és újra megnyerni a bajnokságot. Úgy gondolom, egy játékosnak akkor kell abbahagyni, ha már nem érzi jól magát és nincs lelkesedése, ez az én esetemben még egyáltalán nem áll fönn.”

generic.png

A közelgő Európa-bajnokság is szóba került. „Sokáig úgy gondoltam, nem lesz alkalmam nagy nemzetközi tornán szerepelni a Nemzeti Tizenegy tagjaként, de tehetséges játékosainknak, az új generációnak és jó edzőinknek köszönhetően ez is sikerült.”

"Gera, az örökzöld veterán, 40 éves lesz, amikor a következő világbajnokság megkezdődik,

de ennyi újjászületés után elnézhetjük neki, ha azt gondolja: örökké folytatni fogja

– zárja cikkét a Fifa.com.

Szólj hozzá

labdarúgás Biblia Európa bajnokság FIFA Gera Zoltán