2016. dec 14.

Kaszim Hafiz: Egy volt zsidógyűlölő vallomása - videó, magyar felirattal

írta: vigyazo
Kaszim Hafiz: Egy volt zsidógyűlölő vallomása - videó, magyar felirattal

Egy könyv és egy utazás mindent megváltoztatott

cbn-kasim-hafeez.jpg"Zsidógyűlöletre születtem; ez alapvető része volt az életemnek, és sose kérdőjeleztem meg annak idején. Pedig nem Iránban vagy Szíriában születtem, hanem Angliában" – kezdi megdöbbentő történetét Kaszim Hafiz, akinek szülei Pakisztánból vándoroltak át ide, amolyan tipikus migránsmódon: „költözzünk nyugatra annak reményében, hogy nekünk és gyermekeinknek jobb sorsa lesz”. Kaszim azonban sok társához hasonlóan nem a nyugati életvitelt, hanem a radikális eszméket választotta. Egészen addig, míg kezébe nem került egy harvardi professzor, Alan Dershowitz könyve, melynek címe: Izrael védelmében.

(A magyar felirathoz kattintson a videó alatti "Feliratok / Captions" gombra)

A videót a YouTube eredetileg "gyűlöletbeszéd" miatt letiltotta, és csak a tiltakozások hatására állította vissza, részlegesen. Egy hét alatt így is több mint 900 ezren látták.

"Elkötelezett muzulmán családnak számítottunk, de semmiképpen sem voltunk szélsőségesek vagy radikálisok. Mindenki felé a legjobb szándékkal viseltettünk; egy csoportot leszámítva: a zsidókat. Úgy tekintettünk a zsidókra, mint idegenekre, akik eltulajdonított muzulmán földön élnek, amit a palesztin nép elleni népirtás keretén belül foglaltak el tőlük.

Így az ellenük táplált gyűlöletünk igazságosnak és megalapozottnak tűnt nekünk, ami radikális szélsőségesek nézeteinek szolgáltatott ki engem és barátaimat. Ha a zsidók tényleg olyan gonoszak voltak, mint hittük, akkor talán nem ugyanolyan gonoszok azok a keresztények, amerikaiak stb. Nyugaton, akik őket támogatják?

A 90-es évektől kezdve mecsetben szónoklók vagy éppen iskolában tanítók orrvérzésig ismételték ezt az elképzelést.

Nem vagyunk nyugatiak, sem britek, hanem elsősorban és kizárólag muszlimok!

Egyedül a vallásunk és hittársaink iránt tartoztunk hűséggel, és semmivel sem tartoztunk azoknak a nyugati nemzeteknek, akik befogadtak minket. Ők, nyugatiként az ellenségeink voltak.

És persze a kívánt hatás nem váratott magára; legalábbis az én esetemben. Ez átformálta az egész világnézetemet, és úgy kezdtem tekinteni a muzulmánok szenvedéseire, akár brit földön is, mint a nyugati imperializmus következményére, hiszen a Nyugat háborút folytatott ellenünk, és persze a Nyugatot a zsidók irányítják.

Az angliai egyetemi élményeim csak tovább erősítették a már így is egyre szélsőségesebb nézeteimet. Izrael gyűlöletéért nagy tisztesség járt. Izrael-ellenes és palesztinpárti demonstrációk szervezésével nagy támogató tömeget vonzottunk.

De egyetemi tanulmányaim során rájöttem: az Izrael elleni tüntetés és propaganda nem elegendő: 

Az igazi dzsihád erőszakot követelt!

Úgyhogy elkezdtem terveket szőni, hogy miképpen csatlakozhatnék az igazi harchoz. Ott akartam hagyni az egyetemet, hogy csatlakozzak a pakisztáni terrorista kiképzőtáborhoz.

De szerencsémre a sors közbeavatkozott, méghozzá egy könyvesboltban, ahol ráleltem Alan Dershowitz harvardi professzor Izrael védelmében című könyvére.

Mégis miképpen lehet Izraelt védeni?! 

Már a címtől is teljesen felbőszültem, és mondhatni dacból kezdtem bele az olvasásba. Mennyire félreinformált és ostoba lehet ez a szerző, hogy védi a védhetetlent! Nos, a szerző történetesen zsidó; nyilván ez a magyarázat – gondoltam.

izrael_vedelmeben.png

De azért csak olvastam tovább, és a könyv fokozatosan felszámolta az Izrael- és zsidóellenes dogmákat bennem.

A könyv tájékoztatott, hogy nem is Izrael okozta a palesztin menekültválságot, hanem arab országok, az ENSZ és a korrupt palesztin vezetés. A könyv szerint a zsidók nem zsákmányolták ki a holokauszt emlékét államuk létrehozása érdekében, hisz a modern zsidó állam kialakítására irányuló mozgalom már a 19. században elindult, sőt, igazából már a zsidó nép hajnalán is, 4 ezer évvel ezelőtt.

Azt is olvastam a könyvben, hogy Izrael nem folytat népirtást a palesztinok ellen, épp ellenkezőleg: a palesztin népesség az elmúlt 20 évben megduplázódott!

Mindettől csak még dühösebb lettem. Be akartam bizonyítani, hogy Dershowitz téved, ezért annak érdekében, hogy saját szememmel lássam, mennyire rasszista és elnyomó Izrael állama,

vettem egy repülőjegyet, és elutaztam Izraelbe, az ellenségeim otthonába.

És ekkor változott meg számomra minden! 

MINDEN!

Amit saját szememmel láttam, még nagyobb kihívást intézett korábbi nézeteimre, mint amit Dershowitz írt. Apartheid helyett muzulmánok, keresztények és zsidók együttélését láttam. Gyűlölet helyett elfogadást, mi több, együttérzést tapasztaltam.

Egy harsány, modern, liberális demokráciát láttam, aminek persze sok hibája van, de alapvetően tisztességesnek tekinthető. Egy olyan országot láttam, aminek legfőbb vágya, hogy békében éljen a szomszédjaival.

Éreztem, ahogy a gyűlöletem valósággal elolvad.

Azonnal tudtam, mi a teendőm. Túl sok embert emészt ezen a földön ugyanaz a gyűlölet, ami korábban engem is emésztett. Azt tanították nekik, hogy utálniuk kell a zsidó államot. Sok muzulmánt a vallása, másokat az egyetemi professzoraik vagy diákköreik sarkallnak erre.

Így hát ezt a kihívást intézném mindazoknak, akik hasonló gyűlöletet éreznek: Tegyétek, amit én tettem; kutassátok föl az igazságot első kézből! Ha az igazság engem meg tudott változtatni, akkor bárkit meg tud."

(A videó magyar feliratát Surjányi Dávid, Alan Dershowitz könyvének magyar fordítója készítette. A könyv megvásárolható a Patmos Records kiadónál, itt)

Szólj hozzá

iszlám dzsihád cionizmus Izrael Alan Dershowitz Kaszim Hafiz