2017. nov 21.

Lehet-e példakép a Viszkis?

írta: vigyazo
Lehet-e példakép a Viszkis?

Szavazzon Ön is!

1191014_1110550-ambrus-attila-whiskys-13-cz.jpgNovember 22-én mutatják be Antal Nimród új filmjét, A Viszkist. Nem szokatlan, hogy híres bűnesetekről készítenek mozifilmet, de az újdonság legalábbis Magyarországon , hogy a főszereplő szabadlábon, közismert tévés személyiségként ülhet be a bemutatóra. Nem csoda, hogy vita indult arról, lehet-e Ambrus Attila példakép? A poszt végén Ön is szavazhat!

Ambrus Attiláról 2005-ben dokumentumfilm is készült, még javában a börtönévei alatt

Az exbankrabló 30 fegyveres betörést követett el, és 13 év börtön után öt éve, 2012-ben szabadult. A most 50 éves Ambrus Attila részletesen értékelte múltját a WMN Life-nak adott interjúban. Ilyeneket mondott magáról: 

Az, hogy népszerű vagyok, a politikai elit felelőssége.

Velük szemben hiteles tudok lenni, mert ők hiteltelenek. 1989-ben történt a rendszerváltás, és nincs egyetlen hiteles politikai vezetőnk sem. Engem meg néhol félistenként tisztelnek. Ez nem normális dolog. Egy normális demokráciában nem ez a norma."

Nem tagadhatom le a múltam, de nem vagyok rá büszke sem.

"Az a probléma az egésszel, hogy engem sokat csesztetnek, de a milliárdokat nem én toltam ki ebből az országból. Sok olyan sztorit tudnék mesélni, ahol milliárdok tűntek el, és sehol nem volt felelősségre vonás. Én hoztam egy rossz döntést, aminek megvolt a következménye, megbűnhődtem érte.

Ismert és hírhedt arc vagyok, akinek van múltja, van jelene, és remélem, lesz jövője.

"Egyszerű ember vagyok, mindennap dolgozom. A börtönben főiskolát végeztem, tanultam, és azt gondoltam, ez a jövőm. Az, hogy összemosnak celebekkel és más félnótás idiótákkal, a magyar sajtó problémája, nem az enyém."

"Abszolút elfogadom, hogy sokan utálnak. Nem akarom magam piedesztálra emelni, olyan bűnöző voltam, akinek nem volt az arcára írva, hogy ha bemegy egy bankba fegyverrel a kezében, meghúzza-e a ravaszt vagy sem.

Megértem azokat, akik a pokolba kívánnak.

Ha nem is a pokolba kívánja, de élesen bírálta a Viszkis-jelenséget Náray Tamás divattervező, aki ezt írta Facebook-oldalán:

Tele vele a sajtó és a tv! Nekem meg a kerámiáim vannak tele azzal, hogy őróla bármi is szóljon. Emberek! Álljon már meg a nászmenet egy szóra!

Hát ő egy rabló (volt)! Mások pénzét vitte fegyverrel el!

Természetesen, egyetértek, hogy a büntetése letöltése után neki is kijár a tisztességes bánásmód, ha nem követ el újra valamit. De elfogadhatatlan az ILYEN indíttatású piedesztálra emelés, akár könyv, akár film formájában"  írta Náray.

Egy tévébeszélgetésben Vujity Trvtko is megkérdőjelezte azt, hogy jogos-e a hírnév a bankrablónak, és felvetette Ambrusnak, hogy a karrierje mégiscsak abból indult, hogy bankot rabolt, ezért készült róla film, ezért készítenek vele interjúkat. 

Ambrus Attila nemrég a Zeitgeist Fent és lent pódiumbeszélgetés-sorozatában is szerepelt, Pajor Tamás zeneszerző-előadóval és Peer Krisztián költővel.

Szólj hozzá