2015. máj 20.

10 halálraítélt - 10 utolsó mondat kivégzés előtt

írta: Europa22
10 halálraítélt - 10 utolsó mondat kivégzés előtt

Mindenki másként reagál a végső pillanatban

00003778_copy.jpg

Egy kis adalék a halálbüntetésről indult vitához. Nem gondoljuk, hogy ez eldöntené a vitát - pro vagy kontra. De ki tudja? A poszt végén ön is szavazhat.

“Elnézést, uram. Nem szándékosan tettem!”
Marie Antoinette, miután véleltlenül rálépett a hóhér lábára. (kivégzés: 1793. október 16.)

"Ne érezd magad rosszul, mama. Én ezt megérdemlem."
Charles Bass (kivégzés: 1986. márius 12.)

"Sajnálom azt, amit tettem. Megérdemlem ezt. Remélem, hogy Jézus megbocsát. Egész testemben remegek."
Jeffrey Barney (kivégzés: 1986. április 16.)

"Mindenkinek egy boldog életet kívánok."
Jerome Butler (kivégzés: 1990. április 21.)

"Továbbra is fenntartom azt, hogy ártatlan vagyok. Nincs más mondanivalóm."
Johnny Anderson (kivégzés: 1990. május 17.)

"Legutolsó bűnös vagyok a bűnösök közül."
Markham Duff-Smith (kivégzés: 1993. június 29.)

"Afrikai harcos vagyok. Azért születtem, hogy lélegezzek, azért születtem, hogy meghaljak."
Carl Kelly (kivégzés: 1993. augusztus 20.)

"Viszlát!"
Warren Bridge (kivégzés: 1994. november22.)

"Essünk túl rajta."
Gary Gilmore (kivégzés: 1977. január 17.)

"Adjatok kegyelmet vagy végezzetek ki. De ne húzzátok az időt."
Jesse Bishop (kivégzés: 1979. október 22.)

"Úr Jézus Krisztus!"
Az ISIS által kivégzett egyiptomi kopt keresztények (kivégzés: 2015. február)

lord-jesus-christ-last-words-21-coptic-martyrs4.jpg

Sztálin hírhedt hóhéráról, aki saját kézzel végzett ki 7000 lengyel tisztet a katyini erdőben, itt írtunk

És egy friss interjú Hack Péter alkotmányjogásszal a halálbüntetés morális kérdéseiről: "Nem tartom elfogadhatatlannak a halálbüntetést, azt viszont igen, hogy egy vagyon ellen támadó embert minden érdemi vizsgálat nélkül ott helyben agyon lehessen ütni."
Érdemes elolvasni, itt.

Szólj hozzá

kivégzés halálbüntetés hóhér USA Sztálin szerintunk érték/ítélet